Колонка редактора / Харків

Ви тут: 78.com.uaСтатті / АнонсиКолонка редактораНовые правила работы в залах ресторанов

Новые правила работы в залах ресторанов

4 червня 2020, Колонка редактора

Новые правила работы в залах ресторанов

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2020 р. № 435, внесено зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 р. № 392.
 

По-перше слід звернути увагу:
«У разі невідповідності епідемічної ситуації в регіоні ознакам для послаблення протиепідемічних заходів протягом трьох днів поспіль регіональна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій збирається позачергово та приймає рішення про скасування послаблення деяких протиепідемічних заходів виходячи з результатів оцінки поточної епідемічної ситуації в регіон.».

 

Важливо, що з 5 червня дозволено:
діяльність закладів харчування, зокрема приймання відвідувачів у приміщеннях, за умови дотримання протиепідемічних заходів, зокрема дотримання відстані не менше ніж 1,5 метра між місцями для сидіння за сусідніми столами та розміщення не більше ніж чотирьох клієнтів за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років), за умови, що суб’єкт господарювання, який провадить таку діяльність, є оператором ринку харчових продуктів відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», та за умови забезпечення персоналу засобами індивідуального захисту (зокрема захист обличчя, очей, рук) і використання відвідувачами, крім часу приймання їжі, респіраторів або захисних масок, у тому числі виготовлених самостійно.

 

Слід зазначити, що Головним санітарним лікарем заступником Міністра охорони здоров’я прийнята постанова № 32 від 02.06.2020 р, яка набирає чинності з 05.06.2020 р. Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).
Відповідно до постанови МОЗ № 32 від 02.06.2020 зазначено, що Обслуговування в закладах громадського харчування здійснюється відповідно до законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, санітарних норм та правил та з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
 

  • Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам.
  • Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 0С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов’язків.
  • При проведенні вимірювання температури тіла контактним методом, забезпечується обов’язкова дезінфекція виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засобу.
  • На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) організовуються місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).


У закладі громадського харчування:

  • біля місць потенційного скупчення повинно бути нанесено маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1.5 м;
  • забезпечується дотримання відстані не менше 1.5 м між сусідніми столами та розміщення не більш як чотирьох клієнтів за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років), якщо столи не відокремлені один від одного суцільною перегородкою;
  • дозволяється відокремлення частини стола перегородкою, що унеможливлює контакт між відвідувачами, розмішеними по обидві її сторони;
  • меню розміщуються для безконтактного ознайомлення біля входу або місця прийняття замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, що дозволяє проведення обробки дезінфекційним засобом. Дозволяється видача одноразових паперових меню з їх подальшою утилізацією;
  • видача замовлень в багаторазовому посуді здійснюється виключно за умови можливості його миття при високих температурах у посудомийній машині, з використанням миючих засобів;
  • дозволяється користуватись одноразовим посудом з картону або паперу;
  • прибори й компліменти до напоїв (цукор, мішалки, трубочки, тощо) мають бути в індивідуальній упаковці;
  • забезпечується можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку.

У закладах, що здійснюють обслуговування на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках:

  • прийом замовлень відбувається дистанційно (телефоном, з використанням засобів телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо через працівників закладу, які здійснюють обслуговування клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках (офіціантів);
  • забороняється очікування черги (в тому числі для користування санвузлами) в приміщенні закладу;
  • видача замовлень клієнтам або офіціантам та розрахунок здійснюється через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
  • видача замовлень на виніс здійснюється виключно в закритій тарі/упаковці;
  • персонал, що здійснює обслуговування на відкритих (літніх) майданчиках отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до приміщення.

У закладах, що здійснюють обслуговування в приміщенні:

  • забороняється самостійний вхід відвідувачів до закладу без супроводу працівника закладу;
  • забороняється функціонування дитячих кімнат;
  • забороняється проведення свят, банкетів, майстер-класів, публічних подій тощо, у яких беруть участь більше ніж 10 осіб;
  • забороняється приготування їжі на відкритих кухнях (окрім тих, що відгороджені від відвідувачів перегородкою);
  • забороняється функціонування буфетів (окремих зон) самообслуговування, в тому числі для самостійного наливу напоїв клієнтами;
  • в закладах швидкого харчування страви, напої, підноси та столові прибори повинні видаватися персоналом на прохання відвідувача.


Адміністрація/персонал самостійно забезпечує та контролює виконання умов з недопущення черг та скупчень відвідувачів.

Працівники закладів громадського харчування, в тому числі які видають замовлення та здійснюють розрахунок, повинні бути одягнені в медичну маску або респіратор, окуляри (або захисний екран між працівником та відвідувачем при видачі замовлень на виніс) та одноразові рукавички (ЗІЗ).

Після кожного зняття ЗІЗ та одяганням чистої маски/респіратора, одноразових рукавичок працівник повинен ретельно помити руки з милом або обробити їх антисептичним засобом.

Адміністрація закладу громадського харчування повинна провести навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та забезпечити контроль за дотриманням зазначених правил.
 

Суб'єкт господарської діяльності повинен забезпечити:

  • постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах/пеленальних кімнатах;
  • використання багаторазових рушників заборонено;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук працівників і клієнтів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня/зміни;
  • централізований збір використаних Засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику визначених відповідно до Стандартів надання медичної допомоги «Короновірусна хвороба «COVID-19», затверджених МОЗ України від 28.03.2020 № 722.

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадськихмісць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань — кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Відвідувачі повинні:

  • Обробити руки антисептичним засобом перед входом на територію закладу громадського харчування;
  • Дотримуватись соціальної дистанції в 1.5 м;
  • Заходити до закладу та пересуватись по ньому вдягнені в в захисну маску, що прикриває ніс та рота (крім часу сидіння за столом з ціллю приймання їжі та/або напоїв).

Переглядів: всього 210, з них 1 сьогодні

Коментарі (0) додати →

Додати коментар

Хочете щось додати? Легко!
Ви не зареєстровані та/або не авторизовані на сайті.
Ваше повідомлення з'явиться на сайті тільки після перевірки модератором.
Зареєструйтесь – це дуже просто!
e-mail або ICQ або телефон або ... (на сайті не показується!)


Дорогі друзі!
Звертаємо вашу увагу, що у коментарях заборонено:

  • вживати нецензурні висловлювання та слова. Допускається відтворення лайок без особистісної спрямованості, за умови заміни не менше однієї літери слова значками *&# та іншими
  • розміщувати тексти, що суперечать законодавству України або закликають до його порушення
  • зловживати кнопкою Caps Lock, тобто. писати коментарі великими літерами. Такі висловлювання будуть видалятися
  • ображати інших учасників обговорення, авторів текстів на сайті та й взагалі ображати
  • розміщувати тексти, що містять пропаганду або агітацію, що порушують соціальну, расову, національну, статеву чи релігійну ненависть та ворожнечу
  • розміщення рекламних повідомлень (крім розділу «Дошка оголошень»), а також рекламних фраз у підписи або імена користувачів
  • обговорювати дії адміністрації (представників) сайту.

Кожен коментатор несе повну відповідальність за розміщену ним інформацію. За дворазове порушення правил коментування користувач може бути «забанен», тобто позбавлений можливості залишати коментарі на сайті. Причому назавжди.

Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст повідомлень, за винятком повідомлень, що розміщуються представниками сайту.